حسین مدرس خیابانی روز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا اظهارداشت: جلسات مرتب ستاد ملی کرونا در سیستان و بلوچستان با حضور ویدئوکنفرانس فرمانداران و مسوولان مربوطه این استان هر هفته برگزار میشود.
وی افزود: با توجه به رنگبندی کرونایی در سطح کشور، سیستان و بلوچستان تنها استانی است که رنگ آبی را به خود اختصاص داده و شهرهای قرمز ما نیز کاهش پیدا کرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شهرهای نارنجی کرونایی در سطح استان نیز کاهش پیدا کرده و به گونهای پیش رفتیم که تعداد بستریها و مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه تحت کنترل است.
وی ادامه داد: تمام شهرستانهایی که در سیستان و بلوچستان دُز سوم واکسیناسیون خوبی داشتهاند هم از نظر رنگبندی و هم از نظر بستری و تعداد مبتلایان به کرونا روند خوبی دارند.
مدرس خیابانی تصریح کرد: مدارس در شهرهای قرمز و نارنجی سیستان و بلوچستان به صورت غیرحضوری برگزار شده که این تاثیر خوبی بر کاهش سرایت ویروس کرونا داشته است.
وی بیان کرد: در هفت شهرستان زاهدان، زابل، گلشن، سراوان، سیب سوران، خاش و چابهار تا آخر هفته جاری مدارس به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مردم بهتر میدانند که هیچ پدیدهای بهتر از کرونا نمیتوانست در زندگی اجتماعی مردم تاثیر بگذارد لذا انتظار میرود شهروندان پروتکل های بهداشتی را جدی گیرند زیرا در ایام پایانی سال معمولاً ترددها بیشتر میشود.
وی ادامه داد: در طول شیوع ویروس کرونا اصناف بیشترین آسیب را از این ویروس دیدهاند بنابراین باید افراد متصدی در واحدهای صنفی نیز بیشتر رعایت کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه و نقش ورزش در حفظ سلامتی و شادابی و نشاط جامعه تاکید کرد: هیچ یک از مدیران و فرمانداران استان حق ندارند از اماکن و سالنهای ورزشی که مورد استفاده عموم مردم قرار دارد، به عنوان مرکز واکسیناسیون استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ورزش عامل بازدارنده از ابتلای افراد به انواع بیماریها و راهکار موثر برای مقابله با بزهکاری ها و آسیبهای اجتماعی است و استفاده از سالن ها و اماکن ورزشی به منظور واکسیناسیون پذیرفتنی نیست.
رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: از آنجایی که نقش رسانه و اطلاع رسانی عمومی بسیار حائز اهمیت و اثرگذارتر از سایر عوامل مقابله با بیماری کرونا می باشد، لذا مقرر شد؛ از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها، فضای مجازی، معابر شهری، فرودگاهها، راهآهن، اتوبوسرانی، مراکز فرهنگی، هنری و محلهای تجمع مردم با استفاده از محتوای فاخر و مناسب عامه مردم برای اطلاع رسانی و ترغیب و تشویق مردم نسبت به امر واکسیناسیون استفاده شود.